|
Szkoła Podstawowa Nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kawalerów Orderu Uśmiechu ul. Gomółki 43, 67-200 Głogów tel./fax (76) 726-56-10
|
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 14207 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. KAWALERÓW ORDERU UŚMIECHU W GŁOGOWIE
- wykwalifikowana karda nauczycieli - zajęcia dodatkowe - wysoki poziom zajęć dydaktycznych - integracja dzieci - twórcze rozwijanie osobowości dziecka - edukacja proekologiczna - dobro ucznia jako najwyższy priorytet - liczne sukcesy sportowe
|
O nas
Każde dziecko jest inną osobowością i potrzebuje indywidualnego podejścia. W pracy szkolnej z dziećmi kierujemy się tą właśnie zasadą i wierzymy, że integrowanie dzieci zdrowych oraz dysfunkcyjnych ma swój sens i cel. Jest nim np. rozwijanie poczucia tolerancji u zdrowych rówieśników, co widać zwłaszcza w latach późniejszych.
Uczymy się w 36 salach lekcyjnych, a ponadto posiadamy salę gimnastyczną, salę gimnastyki korekcyjnej, basen i boiska sportowe. Nasza kadra nauczycielska to pedagodzy wykształceni, kompetentni, z powołaniem.
Budynek szkoły jest imponujących rozmiarów i posiada przestronne korytarze.
Podczas zajęć lekcyjnych uczniowie poznają odpowiedzi na nurtujące ich pytania i problemy. Rozmawiamy z nimi na interesujące nas tematy, rozwiązujemy ciekawe zadania oraz wykonujemy wiele ładnych prac artystycznych. Możemy również uczestniczyć w licznych zajęciach pozalekcyjnych.
Rodzice naszych podopiecznych mają stały wgląd w wyniki nauki swych pociech oraz mogą uzyskać szereg porad pedagogicznych dotyczących rozwoju i postępów w nauce swoich dzieci. Posiadamy również stołówkę, gdzie serwowane są smaczne, domowe obiady.
Świetlica szkolna
Nasi podopieczni mają możliwość korzystania z oferty świetlicy szkolnej, jaką są ciekawe i różnorodne zajęcia świetlicowe. Spędzają także czas czas w czytelni szkolnej mając do dyspozycji wiele rozmaitych pozycji czytelniczych.
Proces nauczania i wychowania wspomagają i uzupełniają ponadto oraz logopeda. W świetlicy czekają na uczniów:
- zajęcia plastyczno-techniczne
- zabawy tematyczne
- zabawy w kącikach zainteresowań
- zabawy ruchowe
- zabawy ze śpiewem
- gry i zabawy świetlicowe
- rozrywki umysłowe
Integracja sensoryczna
W szkole szczególną opieką otoczone są dzieci wymagające dodatkowej pomocy, która stymuluje i wspomaga ich wszechstronny rozwój. Uczniowie klas I-III uczestniczą w indywidualnej terapii integracji sensorycznej. Zajęcia mają charakter zabawowy, stosowana jest duża różnorodność metod i form pracy co sprawia, że dziecko chętnie i aktywnie bierze w nich udział. Terapia zawiera zestaw ćwiczeń dobranych do indywidualnych potrzeb dziecka.
Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia i przetwarzanie ich w mózgu. Wpływa ona także na rozwój emocjonalny i społeczny dziecka oraz jego zdolność do nauki.
Nie ma tu tradycyjnego nauczania, dziecko nie uczy się konkretnych umiejętności, a poprawa w nauce i funkcjonowaniu jest następstwem prawidłowej integracji zmysłów poprzez dostarczanie różnych bodźców. Właściwie reagujemy na różne bodźce tylko wtedy, gdy mózg wie i rozumie, co się wydarzyło i co z tym zrobić.
Przy zaburzonej integracji sensorycznej dziecko ma problemy z właściwym reagowaniem na określone sytuacje (w nauce i zachowaniu). Podczas terapii integracji sensorycznej pobudzamy mózg do prawidłowego odbierania i przetwarzania bodźców. Głównym celem jest tu uczenie się przez zmysły, ich pełna integracja - dziecko w czasie zabawy doświadcza świata poprzez smak, węch, dotyk, słuch, wzrok.
Świat odbieramy za pomocą zmysłów i bardzo ważne jest, aby informacje były prawidłowo odbierane, przetwarzane i wykorzystane w celowym, zakończonym sukcesem działaniu. Przykładowo, dziecko będzie dobrze pisało, jeśli będzie miało świadomość swojej ręki i palców oraz tego, co należy z nimi zrobić, by pisały.
Zajęcia indywidualnej terapii odbywają się raz w tygodniu przez 45 min w sali integracji sensorycznej na specjalistycznym sprzęcie stymulującym wszechstronny rozwój dziecka W naszej szkole dbamy o poprawność językową i artykulacyjną, dlatego działania logopedyczne skierowane są do uczniów, u których występują zaburzenia mowy i wady wymowy oraz do ich rodziców.
Pod okiem logopedy uczniowie z klas I-VI mogą rozwijać umiejętności komunikacyjne, korygować wady wymowy i stopniowo eliminować zaburzenia mowy.
Diagnozą logopedyczną objęci są uczniowie z klas pierwszych rozpoczynający naukę i terapię w szkole oraz uczniowie z klas II-VI, którzy kontynuują terapię logopedyczną.
W indywidualnej terapii logopedycznej uczestniczą przede wszystkim uczniowie z klas integracyjnych, u których wada artykulacyjna lub zaburzenia mowy współwystępują z innymi zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego.
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|